top of page

הקשבה במשחק פותרת בעיות בצחצוח שיניים

צחצוח שיניים הוא ענין מאתגר מאוד עבור בני בן הארבע, יואב. פעמים רבות הוא מנסה לדחות את הענין ככל שהוא יכול והוא מתנגד נמרצות לתהליך עצמו – בבכי, צעקות ונסיונות הימלטות.

לפני מספר לילות, קראתי לו לבוא לצחצח שיניים. יואב ניסה מייד להימלט לחדר הסמוך.



ניגשתי אליו ואמרתי:"יש לי רעיון. מה דעתך שאתה תצחצח לי ואז אני אצחצח לך?" . יואב הסכים בשמחה ונגשנו לחדר האמבטיה. יואב החל לצחצח לי שיניים ואני התחלתי להגיד:" לא! לא! אני שונא את המברשת הזו, אני שונא את המשחה הזו! איכס , זה מגעיל!!" השתמשתי באותם משפטים שיואב נוהג להגיד בזמן צחצוח שיניים, עשיתי פרצופים מלאי גועל וחיקיתי אותו באופן מוגזם ומעורר גיחוך. יואב צחק וצחק... בכל פעם שהוא קרב את מברשת השיניים אליי , התנגדתי יותר והוא צחק שוב. לאחר מספר דקות כאלו, התחלתי לצחצח שיניים ליואב והכל התנהל ברוגע ובשיתוף פעולה, יצאנו יחד מהאמבטיה רגועים ושמחים.

מרגע שהתחלתי בהקשבה במשחק, נתתי ליואב לקחת את תפקיד ה"חזק" יותר ואפשרתי לו דרך הצחוק לפוגג את כל הרגשות הקשים, והפעם סיימנו את צחצוח השיניים ללא מאבק הכוחות אליו נקלענו לא פעם בעבר.

בשבועות הבאים הרגשתי שינוי בהתנהלות סביב צחצוח השיניים וגם בערבים בהם הייתה התנגדות ידעתי איך להתמודד איתה בלי להגרר שוב למאבק כוחות. היום, מספר חודשים אחרי, המצב שונה לחלוטין וצחצוח השיניים הוא חלק מהשגרה הרגילה ולא מעורר מחאות.

אבא קשו"ב מחיפה


0 תגובות
bottom of page